|
|
|
|
| |
לכאורה, נשים נהנות כיום מיותר חופש ואפשרויות מתמיד, אז למה בכל זאת הן לא מספיק מאושרות? למה גברים שמחים יותר מנשים ואילו הן סובלות יותר מדיכאון?
|
| |
|
|
|
|
פורסם בראשונה: 09.03.2011
עדכון אחרון: 01.12.2011
|
 |
|
|
|
|
| -
+ |

בשנות ה־70 היינו מאושרות יותר. אנחנו, הנשים.
כן, כן, כל המחקרים מארצות הברית ומאירופה מצביעים על כך (בסוף הכתבה תמצאו את שני המאמרים עליהם מתבססים הנתונים בכתבה).
מתברר שבשנות ה־70 דיווחו נשים על רמות אושר סובייקטיביות גבוהות יותר מגברים, ושביעות רצון כללית מהחיים.
נו, ומה עכשיו? עכשיו נשים מדווחות פחות על אושר באופן כללי, ועל פחות אושר מהגברים.
וזאת, למרות שעל פי כל המדדים האובייקטיביים – נשים נהנות כיום מיותר חופש ואפשרויות מתמיד. הדבר נכון לנשים נשואות וגרושות, עובדות ולא עובדות, בכל הגילאים וללא תלות ברמת ההשכלה.
אז למה נשים פחות מאושרות מגברים בדור האחרון? "בגדול", אומר פרופ' יורם ברק, מנהל המחלקה הפסיכוגריאטרית בבית החולים אברבנאל ויו"ר החברה לפסיכיאטריה של הזקנה, "הן משלמות מחיר כבד על ההצלחה של התנועה הפמיניסטית".
מה זאת אומרת? הכניסה למה שהספרות בתחום קוראת "המשמרת השנייה" (מצב שבו הנשים חוזרות הביתה מהעבודה וממשיכות לעסוק בעבודות הבית וטיפול הילדים), יצרה מצב שבו משנות ה-60 וה־70 גברים במערב עובדים פחות ועוסקים יותר בדברים שתורמים לאושרם, ואילו נשים עובדות יותר – מחוץ לבית ובתוך הבית.
הזמן שנשים נדרשות לבלות כל יום בפעילויות שאינן תורמות לאושר שלהן גדל באופן משמעותי עם הדרישה להיכנס לשוק העבודה בעולם המערבי. ממחקרים שנעשו בתחום הפסיכיאטריה החיובית, שהיא הענף המורחב של פסיכולוגיה חיובית, עולה כי הדבר פוגם באושר שלהן.
איך מודדים אושר? אם ננסה להעריך אושר של אדם לפי איך הוא משווה אותו לקבוצת ההתייחסות שלו, הרי שבמקרה הזה יש בעיה. אם בתחילת המאה הקודמת אשה היתה משווה עצמה לנשים אחרות, כיום קבוצת הייחוס של נשים רבות היא גברים. וכשהאשה משווה את עצמה לגבר– קשה לה לצאת מנצחת, כי היא נדרשת למלא כמה תפקידים במקביל.
אילו תפקידים? כיום היא צריכה להיות גם אם, גם מאהבת וגם בעלת קריירה, והיא נתקלת גם בתקרת הזכוכית שכביכול לא קיימת אבל למעשה מאוד נוכחת במציאות.
אם נבחן את המושג "אושר" על פי עד כמה אנחנו מצליחים לענות לציפיות שיש לנו מעצמנו ולציפיות של החברה מאיתנו - אז נשים נשארות מתוסכלות: הן מתוסכלות גם מהדרישות, גם מהחובה לצאת מהבית וגם מחוסר היכולת לתת ביטוי לכשרונות שלהן.
בקיצור, הן מתאכזבות ביותר מישורים מגברים.
בשנים האחרונות ניתן לראות שכבר בסוף התיכון הציפיות והפער בינן לבין היכולת לממש אותן הוא לרעת הנשים. מחקר עדכני שמצביע על הפער הגובר בין נשים לגברים בתחום האושר ניתן למצוא במדגמי שאלונים המועברים ברחבי ארצות הברית לבוגרי ובוגרות תיכונים, לפני שהם ממשיכים בדרכם בחיים.
כבר בגיל הזה? כן, כבר בגיל הזה. וזו תופעה חדשה.
למה, בעצם? בנות צעירות כיום נהנות פחות מזמן פנוי כי הן חשות שעליהן להצטיין ולהיות פרודוקטיביות בכל רגע נתון, והן מייחסות חשיבות רבה יותר למכלול גורמים חיצוניים באשר להשפעה על אושרן, לעומת הבנים בתיכון.
האושר הוא תלוי חברה? מבחינה גנטית, נשים נולדות עם פוטנציאל גדול להיות מאושרות (בהתבסס על מחקרים גנטים). בעבר זה גם היה כך. לפחות עד 1970-1980. איפשהו בעשור הזה, נשים בלמעלה מ־90 מדינות היו מאושרות יותר מגברים לאורך כל מעגל החיים. כיום היתרון של נשים בקושי נשמר עד סוף תיכון, וגברים כיום יותר מאושרים מנשים בכל העשורים של החיים המבוגרים.
למרות שגברים ונשים יוצאים לחיים עם ציפיות ודירוג ציפיות דומה, יכולת המימוש קטנה אצל נשים בעולם המערבי, בעוד שאצל גברים היכולת הזו הלכה והתעצמה.
המחקרים מראים כי בגיל צעיר שאיפות הגברים לזוגיות ולחיי משפחה הן די דומות לאלה של הנשים. בהמשך, ההבדלים באושר בין שני המינים תלויים בעיקר במימוש ציפיות אלה.
אז מה, גברים תמיד מאושרים? יש דווקא גיל שבו הגברים עצובים, והוא בסביבות ה-20, כשהם רווקים ובתחילת הקריירה שלהם. אחרי גיל 34, הם בדרך כלל כבר נשואים, מרוצים יותר ממצבם הכלכלי, ובין גיל 40-50 גברים הם מאושרים יותר מנשים – בכל מדד שלא נבדוק – והפער ממשיך לגדול.
מהן ההשלכות הרפואיות, אם בכלל? מי שמאושר יותר חי יותר, סובל פחות מתחלואת לב וכלי דם, פחות מאושפז מדיכאון ופחות מת מהתאבדות. למה? כי מערכת החיסון של מי שמאושר יותר היא חזקה יותר, ואולי זה גם גורר ירידה במחלות ממאירות ועלייה בתוחלת החיים.
אלו לא בשורות טובות לנשים... אבל לא הכל רע לנשים. רוב הסקרים מראים כי נשים מאמינות היום שהחיים שלהן טובים יותר. אובייקטיבית, קיים שיפור ניכר במעמד האשה בעשורים האחרונים בעולם, ונשים כיום נמצאות בסבירות יותר גבוהה להאמין שההזדמנויות להצליח הפתוחות בפניהן רבות מאלה שעמדו בפני הוריהן.
החומר בכתבה מבוסס על שני המאמרים הבאים:
The Paradox of Declining Female Happiness/ By Betsey Stevenson and Justin Wolfers
Aspirations, Attainments, and Satisfaction: Life Cycle Differences Between American Women and Men/ Plagnol, Anke C. and Richard A. EasterlinI
רוצה לקרוא עוד? לחץ/י כאן לרשימה הביביליוגרפית.
ד"ר דנה דורון היא בוגרת הפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת תל אביב.
פרופ' יורם ברק הוא מנהל המחלקה הפסיכוגריאטרית בבית החולים אברבנאל ויו"ר החברה לפסיכיאטריה של הזקנה.
|
|
| ייעוץ מקצועי: |
|
פרופ' יורם ברק |
|
 |
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
לקריאת כל התגובות ברצף
|
|
20. גברים יותר מאושרים יוני, מרכז, 09/06/2011 17:52:50
|
אשתי ואני הפלגנו לרודוס, הבת שאלה: "איך היה האוכל" אשתי ענתה: " על הפנים". הבת פנתה אלי ושאלה: "איך היה האוכל? ", עניתי: מצויין !
ראי את התמונות.
הבת ראתה את התמונות, ושאלה את אמה "למה את מתלוננת?
מקרה נוסף:
נסענו לנמל יפו, אישתי רטנה: תראה איזה ליכלוך.
השבתי לה: תראי את הענפה שעומדת על הסירה ואורבת לדג,
אשתי שוב: תראה איזה ליכלוך.
השבתי לה:
תראי איזה יופי הסירה משתקפת במים.
אותו מקום, תחושות שונות.
הכל בעיני המתבונן . . .
הוספת תגובה
|
|
|
19. הנחת הכתבה מוטעת. תום, ש, 04/06/2011 00:28:22 sesokokain@fastmail.fm
|
חוץ מזה החלוקה לגברים ונשים היא מטעה , יש הבדל גדול יותר בין אנשים ספציפים מאשר בין המינים.
נקבות וזכרים יש אצל חמורים גם כן , ועובדה שההבדלים הן בין הבע"ח והאדם ולא בין הזכרי והנקבי.
הוספת תגובה
|
|
|
18. נשים אתם רציתם פמניזם את עכשיו אל תתבכיינו אריק, רחובות, 02/06/2011 18:33:17
|
כל הזמן קיטרתם שאין לכם שוויון עכשיו קיבלתם שיוויון ואתם לא מרוצות?
תאשימו את הפמניזם שאתם יצרתם לא את הגברים.
הגברים לא יצרו את הפמניזם המופלא שלכם
הוספת תגובה
|
|
|
17. כל כך נכון!!! ל"ת עוד אחת, 06/04/2011 18:55:10
|
הוספת תגובה
|
|
|
16. גברים יותר מאושרים כי... הם לא יוצאים עם גברים! אחת, מרכז, 14/03/2011 00:26:54
|
ברור, נשים הן עם טוב יותר מגברים (אני לא לסבית), נשים יותר רגישות לצרכים של האדם השני ויותר מתחשבות ויותר רוצות לתת ולקבל אהבה, ולא נצלניות כמו הגברים ולכן יותר כיף לגברים שהם לא צריכים לצאת עם גברים, כי גברים זה עם אגואיסטי נצלני מאצ'ואיסטי וילדותי ולכן הגברים (הלא הומואים) הם מאושרים יותר.
הוספת תגובה
|
|
|
|
|
15. האנשים (הבריות) כאן מסכנים אני, 11/03/2011 15:46:28
|
כל הזמן מנסים להיות מה שהם לא - נשים רוצות להוכיח שהן מסוגלות להיות גבריות, וגברים מנסים להיות נשיים.
בסופו של דבר, שניהם יוצאים מסכנים.
מה שיותר עצוב מזה, שברגע שאומרים להם/ולהן את זה, אז הם מאשימים את כל העולם (ובעיקר אותך) ולא בודקים/בודקות אם זה נכון.
הוספת תגובה
|
|
|
14. תגובה לכתבה sigal tal, jerusalem, 10/03/2011 19:48:11 sigit@bezeqint.net
|
לגבי דיכאון,אולי שינויים הורמונליים,כימיים,מזג אויר ועוד,משפיעים על מצב הרוח ועל שני המינים,וילדים וישישים גם?
הוספת תגובה
|
|
|
13. למה הנשים לא מאושרות אתי, מרכז, 10/03/2011 13:43:17
|
הגברים באים הביתה בשעה 17:00 ומה הם עושים?
אוכל (ושהאשה תגיש להם )מקלחת וחדשות.
מה הנשים עושים כשהן באות מהעבודה?
מכבסות למקפלות, מכינות ארוחת ערב , ולפעמיים גם צהריים, יושבות עם הילדים, כלים ניקיון כללי.. איך אנו יכולות בדיוק להיות מאושרות?
או שהיה שיתוף פעולה ביחד,או פשוט לא לעשות כלום בשביל הבעל, גם אנחנו מפרנסות את הבית
ויותר לצאת ולהנות
הוספת תגובה
|
|
|
12. הגיע הזמן גברים שתתנו לאישה להיות רק עקרת בית..... שירה, 10/03/2011 08:57:45
|
ולא לכפות עליה גם לעבוד וגם לקיים משפחה. יצא שנשים נדפקו בעניין הזה, ואכן הפמניסטיות הרסה הכל.
יש נשים שרצו לגדל ילדים ולהקים משפחה ולהיות תקופה - עקרות בית. היום, מה שאבסורד, שהגברים דורשים מהן לצאת לעבוד. שינוי הנורמה.
חבל. תחזרו כולכם לערכים של פעם. אם אישה תרצה אולי לעבוד כמה שעות ולבוא הביתה, להשקיע בבעל ובילדים והבעל צריך לכבד אותה ולאפשר לה להיות האמא, כפי שבורא עולם ציווה, ולא להפוך את היוצרות.
אם אכן יבנו דירות לזוגות צעירים במחירים שהם נמוכים בהרבה מהשוק, המצב ישתנה, ונשים יוכלו להיות שוב עקרות בית, ולא יהיה התירוץ של הגברים לשלוח את הנשים לעבוד. ובכלל אנשים יעזרו להתחתן. כי מונעים את הזוגיות בגלל הסיבות האלה.
כמו-כן, יש לדאוג גם להורדות כל המיסים. אי אפשר לנהל חיי משפחה עם ארנונה הורגת, מים חשמל ועד... ועוד......
גם גברים וגם נשים, כמהים לחזור לערכים של פעם.
פשוט צריך שיבואו אנשים שיעשו סדנאות לחינוך לערכים הנכונים כמו של לפני 20-30 שנה. גם לגברים וגם לנשים. פשטות , תמימות, אמונה, יהדות, ערכי משפחה, כבוד הדדי של בני זוג, כבוד לילדים......
אישה
הוספת תגובה
|
|
על בחירה חופשית כבר שמעת? ליבי, רחובות, 10/03/2011 12:08:25
|
איך הדיון הגיע לדת? אישה צריכה לעשות מה שהיא מרגישה, ובעלה צריך לכבד אותה בכל מקרה, ואוי לנו אם נחזור לתקופות החשוכות של פעם, שמתקיימות לצערי גם היום אצל חלק מהאוכלוסיה הדתית.
אני מסכימה עם הפרדוקס של אמא, מאהבת ואשת קריירה מושלמת שאמורה להיות מאושרת בנוסף לכל, אבל הפתרון לדעתי הוא שיוויון אמיתי בין בני הזוג, הכולל את מטלות משק הבית וגידול הילדים.
אישה חופשייה
הוספת תגובה
|
|
|
11. אני לא מתיימרת אבל... מיכל, 09/03/2011 23:06:30
|
נראה לי שאחת הסיבות העיקריות לכך שגברים מאושרים יותר היא שגברים עסוקים הרבה פחות בלנתח, מאשר נשים. הם די פשטניים לרוב, פשוט לוקחים דברים ללב. אנחנו הנשים נוטות לנתח, לתת פרשנות משלנו למצבים ומעשים ויותר מחוברות לרגש. ובנוסף, אנחנו מצפות שיקראו אותנו בלי שנדבר וזה יוצר אכזבה.
הוספת תגובה
|
|
|
|
אנחנו דווקא מדברות ימית, 06/04/2011 22:24:19
|
אבל עדיין אין להם מושג מה אנחנו רוצות..
הוספת תגובה
|
|
|
10. בגלל גברים כמו תגובה 8 קרן, 09/03/2011 22:52:51
|
נשים מאושרות פחות מגברים. התשובה פשוטה מאוד... לצערנו.
הוספת תגובה
|
|
|
9. קטנוניות אמרתי? העניין הוא הדוגמה. אולי הוא הומו ממי, גבעתיים, 09/03/2011 21:53:04
|
מודה לא מתעמק בתגובות. אתן יודעות להתמקד בעיקר בחיים... תגובות הן לא העיקר בחיים. אבל העיקר בשבילכן שיצא לכן לקרוא לי דיסלקט. איזה יופי (-:
עכשיו אתן יותר מאושרות??
הוספת תגובה
|
|
לממי.גבעתיים די, מרכז, 09/03/2011 23:34:48
|
כשאני יראה אותך בפנים אני הגיד לך כמה אני מאושרת ולמה!
הוספת תגובה
|
|
|
|
|
8. תקראו את תגובה 1 ותבינו למה נשים לא מאושרות. ממי, גבעתיים, 09/03/2011 20:20:12
|
כי אתן כל הזמן מתעסקות בתפל ולא בעיקר. לא מתעסקות במה שחשוב, לא יודעות להתגבר על קשיים, לעבר המטרה, בלי להתבכיין על זה יומיים. האגו והחשיבות העצמית, הן מה שמוביל אתכן. כל הזמן מנסות באופן פתאטי להראות שאתן יודעות וגם טובות ברמות ילדויתיות. כמו בן העני שרוצה להראות שהוא לא פחות טוב. פשוט התנהגויות מפגרות וקטנוניות. ומי שחושבת שאני שוביניסט. פשוט לא יודעת לקבל ביקורת ותישאר אומללה כל חייה. וחוץ מזה זה על הפין שלי (אתר רפואי לא)
הוספת תגובה
|
|
תגובה לעניין איתי, מרכז, 09/03/2011 21:14:15
|
להתחבא כל הזמן מאחורי המושג פמניזם - לא יוביל לשום מקום.
לדעת מה מעלותיך, יתרונותיך, מטרותיך, תפקידך, וחסרונותיך - יוביל אותך לאושר, שמחה, תמימות, אהבה וכייף.
הוספת תגובה
|
|
אם אפשר היה לעשות פה לייק.... אביגיל, נתניה, 09/03/2011 21:14:37
|
הייתי עושה, ורק לכותרת שלך!
התוכן שלך מעיד על דיסלקטיות רצינית... ראבק! אתה לא רואה שכותב תגובה 1 הוא גבר?!????
איך אפשר להיות מאושרות עם נעליים כמוכם?!
הוספת תגובה
|
|
תגובה 1 נרשמה ע"י גבר איילולה, 09/03/2011 21:16:13
|
זה רק מראה כמה אתה אינטיליגנט....
הוספת תגובה
|
|
למס' 8 אחת שיודעת, 10/03/2011 00:36:50
|
כשאישה חולה היא לוקחת אקמול. גבר חולה - מושבת.
אגו וחשיבות עצמית אלה מונחים כל כך גבריים! וכל אחד שחושב שהוא יכול לקרוא למישהו אחר מפגר ומתבכיין רק בגלל שהוא מנסה להספיק לעשות 3 דברים במקביל כנראה לא מסוגל לחשוב ולכתוב בבת אחת.
גברים,
הגיע הזמן שתתבגרו ותביטו קצת מעבר לאגו ולחשיבות העצמית שלכם ותבינו שזה באמת לא קל להיות אמא עובדת ועדיין לכבס לכם את הגרביים המלוכלכות!
הוספת תגובה
|
|
ככ נכון.. אני.., 10/03/2011 01:24:36
|
מתסכל, לטפל בכם כל החיים כמו ילדים קטנים, כל הילדות שלי שאמא הייתה חולה, וראו עליה שאם היא לא יושבת היא נופלת, היא עדיין הלכה לעבוד, הסיעה את כולנו לבית הספר, הכינה לנו אוכל ניקתה את הבית, עשתה כביסה, תלתה וקיפלה כביסה ואפילו הגישה לאבא אוכל..
ואז היו זמנים שאבא ישן בחדר, האור כבוי לא רואים לא שומעים ממנו. מה קרה? אבא חולה.. ששואלים אותו אחכ מה היה לו, כאבה לי הבטן, רציתי למות.
הכי הרגשתי בחוסר המשמעות של אבא בבית כשאמא טסה.. הבית התפרק, לבשנו בגדים שלא עברו כביסה, הזמנו טייק אוואי כל ערב, אם בכלל אכלנו..
הוספת תגובה
|
|
חח הקטע של הלהתבכיין יומיים כ"כ נכון ימית, 06/04/2011 22:28:23
|
אבל כל השאר זה חפירות לא מעניינות(כן גם אתם חופרים)
הוספת תגובה
|
|
|
7. ומה עם פתרון? ל"ת מישהי, 09/03/2011 20:15:41
|
הוספת תגובה
|
|
|
|
|
5. מזל שיש שק חבטות שנקרא התנועה הפמיניסטית! טל, ירושלים, 09/03/2011 18:47:42
|
רק חסרה בסוף המאמר המלצה- "נשים, אם אתן רוצות להיות שוב מאושרות, חיזרו הביתה, למקומכן הטבעי". פשוט בושה!
הוספת תגובה
|
|
לצערי את טועה ד"ר רם, 10/03/2011 08:23:09
|
עוד תיווכחי עד כמה הזיקה התנועה הפמיניסטית לשני המינים..
הוספת תגובה
|
|
תרשה לי להוסיף: ולמין האנושי בכלל! ל"ת שי, קנדה, 11/03/2011 08:59:23
|
הוספת תגובה
|
|
|
4. אין תשובה שירן, 09/03/2011 18:25:57
|
איפה הפתרון?!
הוספת תגובה
|
|
|
3. אני חושבת שיש סיבות אחרות מרצ'וק, תל-אביב, 09/03/2011 18:08:45
|
נשים לוקחות הכל קשה יותר, יותר מעמיקות בכל דבר שהן עושות ובכך הופכות את החיים שלהם לקשים יותר ולפחות מאושרים ואילו גברים הרבה יותר קלילי דעת, פחות מנתחים סיטואציות וכנראה הרבה יותר טובים בלהדחיק - דבר שגורם להם סוג של נחת
הוספת תגובה
|
|
אני חושבת שאת צודקת מישהי, 10/03/2011 00:43:08
|
נשים מלחיצות את עצמן, בעיקר אימהות עובדות. הן כל הזמן מתחבטות בשאלות כמו: האם זה בסדר גם לעבוד וגם להיות אמא? האם הן אמהות טובות? האם הן רעיות טובות? האם הסביבה הקרובה מרוצה מהן?הגברים פחות חושבים על זה. הם עובדים, מתפקדים בתור בעלים ואבות ואם הכל הולך כרגיל, הם ירגישו מרוצים ומאושרים.
הוספת תגובה
|
|
גם גברים הם בעלי רגשות מישהו, 10/03/2011 10:01:32
|
השורה "הגברים בוכים בלילה לא נשמע קולם" לא נכתבה סתם. גם גברים הם בעלי רגשות, לעיתים אני תוהה האם הטמנת הרגש וההתחזות שהכל ורוד היא זו שמביאה לתמותה בגיל צעיר יותר אצל גברים מאשר נשים.
הוספת תגובה
|
|
|
2. גיבוב שטויות כזה ספי, מרכז, 09/03/2011 17:18:55
|
מזמן לא ראיתי
הוספת תגובה
|
|
רק גבר יכול לכתוב תגובה כזו גליה, פ"ת, 09/03/2011 20:39:31
|
הכל נכון ובגדול!!!
אני מנסה להיות האמא הכי טובה שאני יכולה.
העבודה תובענית ברמות שאני מתמוטטת.
ואת הזוגיות נראה לי שכבר אאבד בגלל שכל דקה מזמני מוקדשת לשניים הראשונים.
אני שמחה על ההזדמנויות בדורי לעומת אלו של אימי, אבל אני בהחלט מסכימה עם כל מילה שנכתבה.
הוספת תגובה
|
|
ממש שטויות במיץ שי, קנדה, 11/03/2011 08:56:18
|
בזבוז פונט. כן אני גבר, וגם עלינו יש לחץ. לחץ להצליח, לחץ לפרנס, לגדל ילדים יחד עם האם. גם לגבר קשה. ואפילו יותר - ההבדל הוא שאנחנו לא מתבכיינים אלא נלחמים לעמוד בלחץ. התפתחותית אנחנו בנויים לזה. נשים פחות, אבל ההתעקשות הזו שלכן לעשות דווקא מה שגבר עושה עולה לכן באושר. זה מצחיק לראות נשים עוסקות בכוונה במשהו שאין להן שום עניין בו רק בשביל להוכיח משהו. בסוף תמיד אמרתי, אתן פוגעות רק בעצמכן.
הוספת תגובה
|
|
שי מקנדה צודק אורן, תל אביב, 02/06/2011 18:29:37
|
נשים כל הזמן התבכיינו שאין להם שוויון זכויות ועכשיו שהם קיבלו את מה שהם רצו- אז פתאום זה לא טוב להם והם בדיכאון.
נשים תפסיקו להתבכיין, זה הפמניזם שלכם שהביא אתכם לזה
הוספת תגובה
|
|
זה בכלל לא שטויות מישהי, 07/07/2011 02:06:38
|
לא כולנו רצינו פמיניזם, וזה לא כול כך פשוט כמו שאתה מציג את זה. אנחנו הנשים יצורים הרבה יותר מורכבים...
הוספת תגובה
|
|
|
1. איך אפשר לקרוא את זה?? ץץ, 09/03/2011 16:34:18
|
למה העמודה הראשית של הכתבה היא הכי צרה??? ובצד שמאל???
יותר צרה מהעמוד השל הבאנרים וההפניות לכתבות אחרות??
למה לא לעצב UI באופן מקצועי? (ואני לא מעצב UI - אני פשוט קורא)
אפילו ה- TextArea הזה שאני כותב בו צר בצורה מגוחכת!!!!!!!
הוספת תגובה
|
|
מסכימה עם הכתבה , 09/03/2011 19:47:15
|
אין זה אומר שנשים רוצות לחזור אחרוה למצב שאין זכויות..אבל כן, השינויים של המהפכה הפמניסטית כן יצרו מן לחץ של להצליח בהל- זוגיות קריירה אמהות.. ואין מצב של לעשות הכל בלי שמשהו קצת יפגע..אז כך או כך נשים מוצאות עצמן מתוסכלות..
ולגבי תשובה מספר 1- אתה ממש צודק.. עיצוב ממש לא ברור
הוספת תגובה
|
|
|
|
|
| |
|
|